Råttuppfödning!

Hej alla sötnosar.
Har inte vart på jobbet idag för jag sov otroligt dåligt i natt.. Kanske 3 timmars sömn?!
Hmmm... Jaja. Så kan det vara.
Vaknade i alla fall runt halv 1 kanske med en ända tanke i huvet. - Jag ska börja med råttuppfödning!
USCH tänker ni. Men det är så här att jag älskar dessa djur. Och jag tycker alla borde ha en råtta i stället för (Hamster,Kanin,Marsvin osv) För råttan är nämligen det ända "Burdjur" Som är RIKTIGT RIKTIGT sälskapliga.
Dessutom så är det de djur som är mest lik människan när det gäller känslor.
Dessutom är dom väldigt söta också :)
Jag har dessutom tagit reda på hur man fixar ordentliga stamtavlor, Vilket kommer göra så att jag kan tjäna mer pengar på dom.
Själv är jag ju väldigt noga med färg och att dom har ett bra psyke. Ju konstigare färger och ju bättre psyke dom har,
Desto lättare är det att sälja dom. Och många som köper råttor (finns väldigt många) Som använder dom som husdjur tycker att det känns bättre att köpa från en ordentlig uppfödare. 
Nu har jag bara en "att göra lista"

Som ser ut såhär,

*Köpa en Hane med bra psyke och färg,
* Registrera alla mina råttor så jag kan börja på en stamtavla
* Fixa en till bur (Har redan 2 men vill ha en som avelsbur.

Kommentarer
Postat av: Hannah

usssssssccch x((

2009-06-21 @ 22:45:43
URL: http://blondiiebarbie.blogg.se/
Postat av: E.

Det låter som en bra ide! Läs mycket bara innan du parar, det är rätt viktigt att veta hur man ska göra med mat osv. och hur man ska göra när man väl parat dom och så för att få så fina som möjligt! Och sedan läs på om sjukdomar! så du kan se rakt igenom råttan innan den blir riktigt sjuk! Jag har haft råttuppfödning förut, men jag sålde aldrig råttorna, utan gav bort dom eftersom det endast var för skoj jag gjorde detta. men lycka till! Behöver du t.ex. hjälp eller liknande skriv i bloggen så hjälper jag dig! Har haft råttor sen jag var liten så :)

2009-06-22 @ 21:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0