Jobbiga Måndag!

Usch nu är det måndag igen:(
Idag vaknade jag ganska sent, gick inte upp fören kl halv åtta och när jag gick upp kände jag att jag hade jävligt ont i mitt vänstra knä, Har ju sen tidigare problem med knäna men det här var bland det värsta jag har fått plågat mig igenom vart ända steg jag tagit idag, "Nästan" det va få stunder som det inte gjorde så ont. Sen vart det ju inte så mycket bättre av att jag fick gå 3 km från bussen när jag skulle hem idag heller. usch, usch. har förbannat jävla ont! Så jag hoppar över ridningen idag och låter lillasyster ta hand om alla hästarna idag. Men de är ju ganska skönt de också att få slippa vara i stallet ibland, det har verkligen vart en massa skit där nu dom senaste veckorna, både av stalltjejerna och så har jag och mormor inte kommit så bra överens den senaste tiden :( Känns jobbigt eftersom min mormor betyder väldigt mycket för mig, Men jag får skylla mig själv så som jag betér mig mot henne ibland, Kämms faktiskt för det. :(
aja, dagen har i alla fall vart väldigt bra förutom knä ont. Jag va i skolan idag och det var väl okej, Fia va där idag och jag vart så jävla glad av att se henne igen. kändes som om jag inte träffat henne på evigheter! Och i morgon ska jag tillbaka till praktiken. Ska bli ganska kul,. Men där emot så va inte allt lika bra när jag kom hem,
Mormor kom hem till oss och pratade med mig, syrran och mamma om hur vi ska göra med hästarna hädan efter, Mormor och mamma tycker att vi ska gå tillbaka till det vanliga och ha alla hästarna på lösdrift. Men det tycker inte jag, jag vill ha Eliza stå inne på nätterna så hon inte få så tjock vinterpäls eftersom det blir jobbigt o rida henne då, hon bli så jävla svettig av minsta lilla och det är inte så kul o vara kvar i stallet i 2 - 3 timmar extra för att hon ska torka, vill ju inte släppa ut henne när det är kallt och hon är svettig för då kan hon ju bli förkyld, men nej nej det ville dom inte lyssna på, dom tycker det är bättre att hästarna få vara ute, och till viss del kan jag hålla med dom. Det är ju från grunden inte normalt för en häst att stå instängd i en box och dessutom så har vi ett väldigt litet stall och då bli luften lätt kvav och inte så bra att andas in för hästarna, Men men allt det där löste sig och vi kom fram till att låta dom gå ute på nätterna, dom har ju trotts allt täcken på sig, och om man tänker efter så är det ju ingen större skillnad på dag och natt för hästarna mer än att det blir mörkt, lixom hästarna går ju ute på dagarna om det är -10 grader ute, så varför skulle dom inte klara det på natten?! dom har ju en ligghall som dom kan sova i om dom vill och jag ska få ha halstäcke på Eliza så hon inte får för tjock päls och så hon håller sig varm om det blir för kallt.
Hoppas verkligen det här blir bra nu, och att jag o mormor slutar tjaffsa. för jag vet att ingen av oss mår bra av det!  ne nu orkar jag inte skriva mer, Ha det så bra Puss & kram, / Cassi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0